Reuters, Bloomberg
Χωρίς εμπόδια αναμένεται να ολοκληρωθεί η συγχώνευση της Porsche με τη Volkswagen ανεξαρτήτως των αγωγών, που έχουν καταθέσει εις βάρος της πρώτης Αμερικανοί επενδυτές. Σύμφωνα με τον πρωθυπουργό του γερμανικού κρατιδίου της Κάτω Σαξωνίας, το οποίο ελέγχει το 20% της Volkswagen και έχει δικαίωμα βέτο, η όλη διαδικασία είναι ιδιαιτέρως περίπλοκη και ενδεχομένως να μην ολοκληρωθεί έως το 2011, όπως αρχικά είχε προγραμματισθεί. «Πρόκειται για πολύ περίπλοκη διαδικασία», δήλωσε ο πρωθυπουργός της Κάτω Σαξωνίας, Ντέιβιντ Μακάλιστερ. «Θεωρώ πως οι κίνδυνοι, οι οποίοι ενδεχομένως προέλθουν σε επίπεδο δικαστικό και οικονομικό από τις μηνύσεις στις ΗΠΑ, μπορούν να αντιμετωπισθούν. Ωστόσο, πρέπει να πρυτανεύσει η λογική, οι προσεκτικές κινήσεις και η ενδελεχής εξέταση και όχι η σπουδή και η ταχύτητα». Επιπλέον, ο κ. Μακάλιστερ τόνισε ότι η κυβέρνησή του εγκατέλειψε τα σχέδιά του να πωλήσει μετοχές της Volkswagen εντός του 2011 λόγω καλύτερων φορολογικών εσόδων από τα προβλεπόμενα.
Η Volkswagen συμφώνησε να εξαγοράσει την Porsche πέρυσι τον Αύγουστο, αφότου το χρέος της δεύτερης υπερτριπλασιάστηκε. Η Porsche είχε δανειστεί εκτεταμένα σε μια απόπειρά της να εξαγοράσει την Volkswagen. Εκτοτε η VW έχει αγοράσει το μερίδιο του 49,9% της Porsche αντί 3,9 δισ. ευρώ, διαμορφώνοντας το πλαίσιο για μια επικείμενη συγχώνευση. Eν τω μεταξύ, Αμερικανοί, οι οποίοι είχαν επενδύσει σε μετοχές της Volkswagen, έχουν στραφεί κατά της Porsche. Iσχυρίζονται ότι η γερμανική εταιρεία αγόρασε μυστικά αρκετές μετοχές της VW, ώστε να μπορεί να χειραγωγεί την αγορά και στη συνέχεια με τις κινήσεις της προκάλεσε σε επενδυτές ζημίες άνω του ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων. Τέλος, ένα εμπόδιο ακόμα για τη συγχώνευση Volkswagen - Porsche έχει να κάνει με τις διαπραγματεύσεις της Porsche με τις οικονομικές υπηρεσίες της Γερμανίας. Θέμα τους είναι το καθεστώς φοροαπαλλαγής για τα κέρδη της Porsche από συναλλαγές της σε παράγωγα.
Χωρίς εμπόδια αναμένεται να ολοκληρωθεί η συγχώνευση της Porsche με τη Volkswagen ανεξαρτήτως των αγωγών, που έχουν καταθέσει εις βάρος της πρώτης Αμερικανοί επενδυτές. Σύμφωνα με τον πρωθυπουργό του γερμανικού κρατιδίου της Κάτω Σαξωνίας, το οποίο ελέγχει το 20% της Volkswagen και έχει δικαίωμα βέτο, η όλη διαδικασία είναι ιδιαιτέρως περίπλοκη και ενδεχομένως να μην ολοκληρωθεί έως το 2011, όπως αρχικά είχε προγραμματισθεί. «Πρόκειται για πολύ περίπλοκη διαδικασία», δήλωσε ο πρωθυπουργός της Κάτω Σαξωνίας, Ντέιβιντ Μακάλιστερ. «Θεωρώ πως οι κίνδυνοι, οι οποίοι ενδεχομένως προέλθουν σε επίπεδο δικαστικό και οικονομικό από τις μηνύσεις στις ΗΠΑ, μπορούν να αντιμετωπισθούν. Ωστόσο, πρέπει να πρυτανεύσει η λογική, οι προσεκτικές κινήσεις και η ενδελεχής εξέταση και όχι η σπουδή και η ταχύτητα». Επιπλέον, ο κ. Μακάλιστερ τόνισε ότι η κυβέρνησή του εγκατέλειψε τα σχέδιά του να πωλήσει μετοχές της Volkswagen εντός του 2011 λόγω καλύτερων φορολογικών εσόδων από τα προβλεπόμενα.
Η Volkswagen συμφώνησε να εξαγοράσει την Porsche πέρυσι τον Αύγουστο, αφότου το χρέος της δεύτερης υπερτριπλασιάστηκε. Η Porsche είχε δανειστεί εκτεταμένα σε μια απόπειρά της να εξαγοράσει την Volkswagen. Εκτοτε η VW έχει αγοράσει το μερίδιο του 49,9% της Porsche αντί 3,9 δισ. ευρώ, διαμορφώνοντας το πλαίσιο για μια επικείμενη συγχώνευση. Eν τω μεταξύ, Αμερικανοί, οι οποίοι είχαν επενδύσει σε μετοχές της Volkswagen, έχουν στραφεί κατά της Porsche. Iσχυρίζονται ότι η γερμανική εταιρεία αγόρασε μυστικά αρκετές μετοχές της VW, ώστε να μπορεί να χειραγωγεί την αγορά και στη συνέχεια με τις κινήσεις της προκάλεσε σε επενδυτές ζημίες άνω του ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων. Τέλος, ένα εμπόδιο ακόμα για τη συγχώνευση Volkswagen - Porsche έχει να κάνει με τις διαπραγματεύσεις της Porsche με τις οικονομικές υπηρεσίες της Γερμανίας. Θέμα τους είναι το καθεστώς φοροαπαλλαγής για τα κέρδη της Porsche από συναλλαγές της σε παράγωγα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου