Τα scooter αποτελούν ιδανικά μέσα μεταφοράς για αστικές διαδρομές. Έχουν κι αυτά όμως κάποιες ιδιαιτερότητες στην οδήγηση, τις οποίες πρέπει να σεβαστεί ο αναβάτης για την ομαλή κίνησή του στην πόλη.
Όμορφο στιλ, χαμηλή κατανάλωση, καλή προστασία από τον αέρα και διακριτικός θόρυβος αποτελούν μερικά μόνο από τα προτερήματα των δημοφιλών scooter. Μια ιδιαίτερα δημοφιλής κατηγορία, για γρήγορη μετακίνηση εντός των πόλεων.
Στην πλειονότητά τους δεν ζητάνε πολλά από τον αναβάτη και καθώς δεν έχουν συμπλέκτη και ταχύτητες, είναι αρκετά πιο εύκολα στην οδήγηση συγκριτικά με μια μοτοσικλέτα.
Όπως κάθε μοτοσικλέτα, όμως, έτσι και τα scooter έχουν τις ιδιαιτερότητές τους, με τις οποίες ο αναβάτης θα πρέπει να συμβιβαστεί, αλλάζοντας τον τρόπο οδήγησής του.
Ας δούμε μερικές χρήσιμες συμβουλές σχετικές με τα scooter και την οδήγησή τους στην πόλη, που σίγουρα θα κάνουν τη ζωή όλων μας πιο εύκολη.
1. Βάλε κράνος! Το να οδηγείτε scooter σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να φοράτε προστατευτικό κράνος. Αν και τα ανοιχτά, τύπου jet, είναι σαφώς πιο άνετα, προτιμήστε ένα full face για την καλύτερη προστασία σας.
2. Στο πεζοδρόμιο... Όταν κατεβαίνετε από πεζοδρόμια, να έχετε το νου σας να μην βρει η "κοιλιά" του scooter στο πεζοδρόμιο. Υπάρχει περίπτωση να κάνετε ζημιά, αν ο κινητήρας είναι εκτεθειμένος.
3. Ρόδα η μικρή. Τα scooter που έχουν μικρές ρόδες δεν είναι κατασκευασμένα να αντεπεξέρχονται σε λακκούβες και μεγάλες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Προσπαθήστε να τις αποφεύγετε.
4. Ξύσε με προσοχή. Όσα scooter έχουν στενό πέλμα στα ελαστικά τους, δεν αρέσκονται σε γενναίες κλίσεις στις στροφές. Να είστε συγκρατημένοι και προσεκτικοί. Αντιθέτως, όσα scooter έχουν χαμηλό προφίλ και φαρδύ πέλμα, είναι ικανά να στρίψουν «τιμόνια κάτω» σαν μοτοσικλέτα.
5. Δεν είναι φορτηγά... Τα περισσότερα scooter έχουν αποθηκευτικούς χώρους, άλλα περισσότερους και άλλα λιγότερους. Μην το παρακάνετε με το φόρτωμα γιατί επηρεάζεται αρνητικά η συμπεριφορά τους.
6. Όχι πανικός! Κάποια scooter τελευταίας τεχνολογίας, όπως π.χ. το Honda SH, έχουν συνδυασμένο ABS στο σύστημα πέδησης. Κάποια άλλα όμως δεν διαθέτουν και θα πρέπει να είστε προσεκτικοί στην επιβράδυνση, καθώς το κακό οδόστρωμα στη χώρα μας δεν ευνοεί φρεναρίσματα πανικού.
7. Επιτάχυνε με ασφάλεια. Λόγω φυγοκεντρικού άξονα, στο άνοιγμα του γκαζιού τα scooter επιταχύνουν απότομα. Προσοχή, λοιπόν, όσοι δεν είστε εξοικειωμένοι, καθώς υπάρχει περίπτωση να σπινάρει ο πίσω τροχός.
8. Κλείσε με προσοχή. Για τον ίδιο λόγο (φυγοκεντρικός άξονας), στο κλείσιμο του γκαζιού δεν υπάρχει φρενάρισμα από το μοτέρ και απαιτείται μια κάποια εξοικείωση από μέρους σας.
9. Που είναι το φρένο; Ενώ στις μοτοσικλέτες το πίσω φρένο βρίσκεται στο δεξί πόδι, στα scooter βρίσκεται στην αριστερή μανέτα, εκεί δηλαδή που υπάρχει ο συμπλέκτης στις μοτοσικλέτες… Προσοχή λοιπόν στα χειριστήρια, ειδικά αν είστε αρχάριοι, γιατί μπορεί εύκολα να μπερδευτείτε.
Πηγή: mototriti.gr
Όμορφο στιλ, χαμηλή κατανάλωση, καλή προστασία από τον αέρα και διακριτικός θόρυβος αποτελούν μερικά μόνο από τα προτερήματα των δημοφιλών scooter. Μια ιδιαίτερα δημοφιλής κατηγορία, για γρήγορη μετακίνηση εντός των πόλεων.
Στην πλειονότητά τους δεν ζητάνε πολλά από τον αναβάτη και καθώς δεν έχουν συμπλέκτη και ταχύτητες, είναι αρκετά πιο εύκολα στην οδήγηση συγκριτικά με μια μοτοσικλέτα.
Όπως κάθε μοτοσικλέτα, όμως, έτσι και τα scooter έχουν τις ιδιαιτερότητές τους, με τις οποίες ο αναβάτης θα πρέπει να συμβιβαστεί, αλλάζοντας τον τρόπο οδήγησής του.
Ας δούμε μερικές χρήσιμες συμβουλές σχετικές με τα scooter και την οδήγησή τους στην πόλη, που σίγουρα θα κάνουν τη ζωή όλων μας πιο εύκολη.
1. Βάλε κράνος! Το να οδηγείτε scooter σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να φοράτε προστατευτικό κράνος. Αν και τα ανοιχτά, τύπου jet, είναι σαφώς πιο άνετα, προτιμήστε ένα full face για την καλύτερη προστασία σας.
2. Στο πεζοδρόμιο... Όταν κατεβαίνετε από πεζοδρόμια, να έχετε το νου σας να μην βρει η "κοιλιά" του scooter στο πεζοδρόμιο. Υπάρχει περίπτωση να κάνετε ζημιά, αν ο κινητήρας είναι εκτεθειμένος.
3. Ρόδα η μικρή. Τα scooter που έχουν μικρές ρόδες δεν είναι κατασκευασμένα να αντεπεξέρχονται σε λακκούβες και μεγάλες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Προσπαθήστε να τις αποφεύγετε.
4. Ξύσε με προσοχή. Όσα scooter έχουν στενό πέλμα στα ελαστικά τους, δεν αρέσκονται σε γενναίες κλίσεις στις στροφές. Να είστε συγκρατημένοι και προσεκτικοί. Αντιθέτως, όσα scooter έχουν χαμηλό προφίλ και φαρδύ πέλμα, είναι ικανά να στρίψουν «τιμόνια κάτω» σαν μοτοσικλέτα.
5. Δεν είναι φορτηγά... Τα περισσότερα scooter έχουν αποθηκευτικούς χώρους, άλλα περισσότερους και άλλα λιγότερους. Μην το παρακάνετε με το φόρτωμα γιατί επηρεάζεται αρνητικά η συμπεριφορά τους.
6. Όχι πανικός! Κάποια scooter τελευταίας τεχνολογίας, όπως π.χ. το Honda SH, έχουν συνδυασμένο ABS στο σύστημα πέδησης. Κάποια άλλα όμως δεν διαθέτουν και θα πρέπει να είστε προσεκτικοί στην επιβράδυνση, καθώς το κακό οδόστρωμα στη χώρα μας δεν ευνοεί φρεναρίσματα πανικού.
7. Επιτάχυνε με ασφάλεια. Λόγω φυγοκεντρικού άξονα, στο άνοιγμα του γκαζιού τα scooter επιταχύνουν απότομα. Προσοχή, λοιπόν, όσοι δεν είστε εξοικειωμένοι, καθώς υπάρχει περίπτωση να σπινάρει ο πίσω τροχός.
8. Κλείσε με προσοχή. Για τον ίδιο λόγο (φυγοκεντρικός άξονας), στο κλείσιμο του γκαζιού δεν υπάρχει φρενάρισμα από το μοτέρ και απαιτείται μια κάποια εξοικείωση από μέρους σας.
9. Που είναι το φρένο; Ενώ στις μοτοσικλέτες το πίσω φρένο βρίσκεται στο δεξί πόδι, στα scooter βρίσκεται στην αριστερή μανέτα, εκεί δηλαδή που υπάρχει ο συμπλέκτης στις μοτοσικλέτες… Προσοχή λοιπόν στα χειριστήρια, ειδικά αν είστε αρχάριοι, γιατί μπορεί εύκολα να μπερδευτείτε.
Πηγή: mototriti.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου